söndag, oktober 14, 2007

Tengo un año! Jag är ett år gammal!


Gääääsp!
Bosteeeeeezo!


Godmorgon, världen!
Buenos días, mundo!


Idag blir jag ett år! Jag kan visa det med pekfingret.
Hoy cumplo un año! Lo sé enseñar com mi índice.


Ett!
Uno!


Vi tog en promenad i solskenet.
Fuimos de paseo y hacía mucho sol.


På Nova åt vi. Här försökte jag vinka till mig en servitör.
En Nova comimos. Aquí intenté llamar la atención de un camarero.


Kyparn!
Camarero!


Är det servitören som kommer?
Es el camarero que viene?


Nej, det är pappa som kommer med maten! Mycket bättre!
No, es papá que trae la comida! Mucho mejor!


Vad gott!
Qué bueno!


Mmmmmm!


Efter maten blev jag jättetrött!
Después de comer estaba muy cansada!


Jätte-jättetrött!
Pero muy cansada!

Efter promenaden var det dags för kalas hemma.
Después del paseo tocaba fiesta en casa.


Paketöppning med bl.a. gammelfarmor Eva.
Abriendo paquetes con la bisabuela Eva, entre otros.


Jag tycker om alla snören och papper bättre än själva presenterna!
Me gustan más las cintas y los papeles que los mismos regalos!




Jag tycker om gammelfarmor Eva jättemycket!
Me encanta mi bisabuela Eva!


Efter paketöppningen var det dags för fika med tårta som pappa hade gjort. Det stod mitt namn på den!
Después de abrir paquetes tocaba comer la tarta que había hecho papá. Llevaba mi nombre!


Fffft!

Här kommer fler kort på många, men inte alla, gäster som kom idag.
Aquí hay más fotos de la mayoría de los invitados que han venido hoy.

Filippo! Han har lärt sig gå själv redan!
Ya ha aprendido a caminar solo!


Morfar, Conchi, Guille och mamma.
Los abuelos, Guille y mamá.



Jag fick ett stort pussel av farmor och farfar. Helkul!
Mis abuelos paternos me regalaron un puzzle grande. Qué divertido!


Dan och Olaya.


Gunvor och farmor.
Gunvor y abuela.


Pappa, farfar och gammelfarmor.
Papá, abuelo y bisabuela.


Elisabeth!


Filippo!


Eva hjälper mig att gå eftersom jag bara kan ta 7-8 steg själv innan jag tappar balansen.
Eva me ayuda a caminar como sólo puedo dar 7-8 pasos antes de perder el equilibrio.


De sista gästerna var våra goda grannar Jonas och Minna.
Los últimos invitados fueron nuestros vecinos Jonas y Minna.

Inga kommentarer: