fredag, mars 20, 2009

Mi cama nueva / Min nya säng



Ésta es mi cama nueva. Me la trajeron el miércoles. La primera noche no me encontraba muy bien y vomité en las sábanas, así que mamá y papá tuvieron que lavarlas. Menuda inauguración! Puedo subir y bajar yo solita. Esta mañana me desperté a las seis y cuarto y mamá y papá todavía dormían. Así que fui a despertarles. "Estoy despierta!" grité y papá se pegó un sobresalto y mamá se rió. Qué divertido!

Det här är min nya säng. Jag fick den i onsdags. Men jag mådde dåligt och kräktes i den redan första kvällen så Mamma och Pappa fick tvätta lakanen. Vilken invigning! Jag kan kliva i den själv och kliva ur den själv. Imorse vaknade jag kvart över sex och Mamma och Pappa sov fortfarande. Så jag gick och väckte dem. "Jag är vaken!" skrek jag. Pappa hoppade till när han såg mig och Mamma skrattade. Det var roligt!

1 kommentar:

ellinor - enerqikliniken sa...

Det var roligt, tyckte vi med!