söndag, mars 11, 2007

Lance Henriksen!


Hoy he conocido a mi primer famoso. Es un actor que ha salido en un montón de películas, entre ellas "Aliens", "Alien 3", "Terminator" y "Encuentros en la tercera fase". También era el protagonista de la serie "Millennium" en los años 90. Cuando estaba con Mamá y Papá en Malmö en el salón de ciencia ficción, Lance Henriksen pasó por nuestro lado. Me miró y me dijo "What a beautiful face!" (significa "Qué cara más bonita!"). Nos saludó y Mamá preguntó si por favor podíamos hacer una foto. Dijo que sí, y Papá me metió en los brazos de Lance (le llamo así porque Señor Henriksen suena tan formal entre amigos). Me ha contado que tiene una hija de siete años y parece que le he traído buenos recuerdos. Es un hombre muy amable. Aquí nos ves!

Idag har jag träffat min första kändis. Det är en skådespelare som spelat i massor av filmer, bl.a. "Aliens", "Alien 3", "Terminator" och "Närkontakt av tredje graden". Han var också huvudperson i serien "Millennium" på nittiotalet. När jag var med Mamma och Pappa i Malmö på science fiction-mässan, gick Lance Henriksen förbi oss. Han tittade på mig och sa "What a beautiful face!" (det betyder "Vilket vackert ansikte!"). Han hälsade på oss och Mamma frågade om vi möjligen kunde få ta ett kort. Han sa ja och Pappa stoppade mig i famnen på Lance (jag kallar honom så, för Herr Henriksen låter så formellt till en vän). Han berättade för mig att han har en dotter som är sju år gammal och det verkar som om jag väckte goda minnen hos honom. Han är en mycket trevlig man. Här ser du oss!

Inga kommentarer: